Kirkens SOS søker innsamlingsleder

Innsamlingsleder Kirkens SOS

Ønsker du en meningsfull og givende jobb der din innsats kan gjøre en stor forskjell?

Kirkens SOS søker nå en innsamlingsleder som kan styrke vårt innsamlingsarbeid. Mange kontakter vår krisetjeneste og vi har derfor et stort behov for å øke kapasiteten. Vår nye innsamlingsleder blir en sentral del av et svært engasjert og dedikert team som sammen jobber for å opprettholde og videreutvikle Norges største krisetjeneste.

Vi tilbyr en stilling hvor du vil bidra med et arbeid som vil gjøre stor forskjell for mange.  Arbeidssted for stillingen vil fortrinnsvis være ved vårt kontor på Skøyen i Oslo. For rett kandidat kan også Kristiansand vurderes.

Du vil rapportere til Generalsekretær i Kirkens SOS. 

Ansvar og arbeidsoppgaver

Kirkens SOS har en rekke støttespillere og bidragsytere, og har et godt samarbeid med privatpersoner, organisasjoner, menigheter, bispedømmer fonds og legater. Vår nye innsamlingsleder er praktisk og strategisk, og vil få i oppgave å styrke innsamlingsarbeidet vårt spesielt mot givere, og samtidig løfte vårt nasjonale innsamlingsarbeid.


Dine sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver blir å

  • utarbeide handlingsplaner og strategier for innsamling
  • utvikle giverdatabaser og systemer sammen med leverandører
  • sørge for at våre støttespillere får god informasjon om virksomheten og hvordan midler forvaltes
  • lede og koordinere et mindre team
  • identifisere nye støttespillere, inngå samarbeid og forvalte disse på en god måte slik at våre partnere forblir fornøyde og motiverte støttespillere over lang tid
  • støtte og kurse lokale sentre i deres innsamlingsarbeid
  • utvikle søknadsmaler og prosjektsøknader
  • oppfylle resultatmål for området
  • planlegge og følge opp kampanjer, takkebrev og skattefradrag 

Ønskede kvalifikasjoner og personlige egenskaper

Vår nye innsamlingsleder motiveres av Kirkens SOS sitt oppdrag, og har drivkraft til å løfte innsamlingsarbeidet vårt til nye høyder. Du kan vise til god erfaring innen innsamling og har gjerne relevant utdanning. Du er også dyktig på å styre etter budsjetter og er opptatt av å få resultater. Du er god på å strukturere og organisere innsamlingsarbeidet, lage og følge planer, skrive søknader, giverbrev og forholde deg til frister. Du er frimodig og får energi av å være ute å møte folk og representere noe du tror på. Det er en fordel om du har erfaring med utvikling av partnere og støttespillere i næringslivet. Du må kunne identifisere deg med menneskesynet og verdigrunnlaget til Kirkens SOS.

Videre ser vi for oss at du har

  • noen års erfaring fra fundraising/innsamlingsarbeid
  • evnen til å inspirere og skape tillit
  • gode språkferdigheter i norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
  • grunnleggende IT kunnskaper

Hvorfor skal du jobbe i Kirkens SOS?

  • Du vil få en svært meningsfull jobb og muligheten til å gjøre en stor forskjell for mange
  • Vi har et godt arbeidsmiljø med god støtte fra administrasjon og nasjonalt nettverk
  • Du blir del av et arbeidsfellesskap der vi hele tiden søker etter utvikling og forbedring
  • Vil tilbyr lønn etter avtale
  • Du vil få en stilling som vil gi deg personlig utvikling

Søknadsfrist: 15. januar 2024 – vi vurderer søknader fortløpende

Vi har hatt besøk av generalsekretær, Lasse Heimdal, som forteller mer om stillingen og organisasjonen. Lytt til podkasten her:

 

Ønsker du mer informasjon om stillingen?

Ta kontakt med vår rekrutteringspartner Knif Jobb ved rådgiverne 

  • Fredrik Abrahamsen Deilkås, tlf. 984 72 541
  • Jan Tore Hamnøy, tlf. 411 02 200
  • Allette Solberg, tlf: 900 20 132

Registrer og send inn CV og søknad snarest, og husk å legge ved alle relevante attester og vitnemål. Rekrutteringspartneren vår behandler alle henvendelser konfidensielt. Tiltredelse etter avtale.